Lourdes 2024

14/05/2024

Den 2 maj – 7 maj 2024 deltog medlemmar, kandidater och volontärer från den Skandinaviska Associationen i den Suveräna Malteserordens 66:e årliga pilgrimsresa till Mariavallfärdsorten Lourdes i de franska Pyrenéerna.

Samtliga av Associationens länder, Sverige, Island, Danmark, Norge och Finland var representerade. Sedvanligt genomfördes pilgrimsresan i nära samarbete med gäster, medlemmar och volontärer från Croix de Malte Luxembourg.

Omkring 7 000 medlemmar och volontärer från den Suveräna Malteserorden deltog i detta traditionella och årliga evenemang för att följa våra herrar de sjuka till Grottan i Massabielle.

Deltagarna kom från 46 olika länder, från Fjärran Östern – särskilt Hongkong, Filippinerna, Nya Zeeland och Australien – till Sydamerika, från Irak till Afrika, som Kenya till Ukraina och samtliga europeiska länder, inklusive de baltiska och skandinaviska.

Malteserorden Skandinaviska associationen

Box 62, 178 02 Drottningholm, Sverige | radet@malteserorden.se